Boek: ‘Online marketing in de bouw’

Online marketing in de bouw

De 2e druk van het boek ”Online marketing in de bouw’ is uit. Auteurs Inge Sijpkens en Sascha Murk herzagen het boek en schreven bovendien 5 nieuwe cases.

“Het boek beschrijft hoe je online helder profileert, naamsbekendheid opbouwt en mond-tot-mondreclame stimuleert”

Groei

Het gebruik van internet en social media groeit al jaren in de branche. Het effect van de inzet van middelen als LinkedIn, Facebook, websites, blogs en vlogs is echter lang niet altijd naar wens. Dat komt doordat in veel gevallen de juiste basis ontbreekt, namelijk kennis van het eigen bedrijf en kennis van de klant. Daarom schreven Inge en Sascha dit boek.

Praktijk

Sascha Murk: “We hebben dit boek geschreven omdat we in de praktijk merken dat online marketing voor veel bedrijven in de bouwbranche nog steeds moeilijk is. Bedrijven voelen de noodzaak aanwezig te zijn op platforms als Facebook, LinkedIn en YouTube, maken een account aan en starten met het plaatsen van berichten. Ze nemen daarbij alleen lang niet altijd de tijd om na te denken over hoe ze zichzelf via die media willen presenteren en wie ze willen bereiken. Het gevolg is dat ze veel tijd, geld en energie steken in activiteiten die weinig opleveren.”

Juiste basis

Inge Sijpkens: “Dit boek helpt bedrijven om dat te voorkomen. Door de juiste basis te leggen en van tevoren goed na te denken over wie en wat ze willen bereiken en met welke boodschap. Het beschrijft stap-voor-stap hoe je je online helder profileert, naamsbekendheid opbouwt en de mond-tot-mondreclame stimuleert die zo belangrijk is voor je bedrijf. Zodat potentiële klanten en medewerkers weten waarom ze jou moeten kiezen en niet een ander.”

Voorbeelden

In totaal staan in het boek 43 voorbeelden uit de branche die laten zien hoe andere bedrijven uit de sector de online marketing aanpakken. Installateurs, bouwers, projectontwikkelaars, architecten, leveranciers, vastgoedontwikkelaars, woningcorporaties en makelaars vertellen welke media ze inzetten en waarom. Waar ze tegenaan lopen in de uitvoering, hoe ze dat oplossen en welke resultaten ze boeken.

Curriculum

“Ook heel nuttig materiaal voor studenten”, zo concludeerde de Saxion Hogeschool. Docenten van de studie Bouwkunde & Bouwtechnische Bedrijfskunde lazen het boek en benaderden de auteurs waarna de herziene 2de druk volgde, die de komende jaren als verplichte studiestof voor de studenten is opgenomen.

Info en bestellen

Via deze link staat een deel van het boek ter inzage en is het te bestellen via ondermeer Bol.com en StudyStore.

Online-marketing-in-de-bouw

Advertisment ad adsense adlogger