Internationale BouwBeurs 2013

BouwBeurs

Natuurlijke materialen

Bezoekers van de Internationale BouwBeurs waren vooral op zoek naar natuurlijke bouwmaterialen, integrale oplossingen en producten voor energiezuinig bouwen. Bezoekers hebben en masse gevonden wat ze zochten. En meer, getuige hun oordeel over de 2013-editie van de BouwBeurs. Zeventig procent beoordeelde de beurs met ‘goed’ en ‘ uitstekend’.

De bouw kan in crisis verkeren, op de beursvloer was daar allerminst sprake van. Exposanten hebben over de volle breedte goede zaken gedaan. Het totaal aantal bezoekers is uitgekomen op 80.040.

De crisis bestond even niet in Utrecht. De paden waren wat ruimer van opzet; de stands wat groter gepositioneerd en één hal dit jaar niet in gebruik. Ook de Material Experience was overgevlogen vanuit Rotterdam. Over de hele linie zijn exposanten tevreden.
Het ging even niet over een teruglopend bouwvolume, maar over innovaties en hoe we de markt gezamenlijk een boost kunnen geven. Ook de daarvoor apart ingerichte GreenBuild Boulevard trok veel bezoekers.
Uit de bezoekersregistratie van VNU Exhibitions blijkt dat het merendeel directeur/eigenaar (35%) is, acht procent werkt in de verkoop, zeven procent is lid van de bedrijfsleiding/management. Zeventien procent van het bezoek werkt als werkvoor­bereider, werkuitvoerder of projectleider in de bouw. Het overgrote deel van het bezoek werkt in de aan­nemerij (23%), heeft een klussenbedrijf, inclusief ZZP-ers (8%) of is werkzaam in de afbouw (4%). Architectenbureaus en advies- en ingenieursbureaus waren met tien procent goed op de beursvloer vertegenwoordigd.

Week van de Bouw 2015

Acht van de tien bezoekers hebben aangegeven ook de volgende editie van de BouwBeurs te bezoeken.
Dat zal dan gebeuren als onderdeel van de Week van de Bouw 2015. De initiatieven hiervoor werden na maandenlange voorbereiding tijdens de BouwBeurs gelanceerd. De reacties van de aanwezige exposanten waren unaniem enthousiast. De komende maanden gaat VNU Exhibitions met alle partijen verder in gesprek om de Week van de Bouw vanaf de allereerste beursdag als het nieuwe ijkpunt in de bouw te positioneren.

Advertisment ad adsense adlogger