Amsterdam Arena zoekt innovatie

Amsterdam Arena zoekt innovatie

De Amsterdam Arena zal in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar een renovatie ondergaan. Het Ajax-stadion is dit jaar twintig jaar oud. Gecombineerd met de renovatie wil het stadion innoveren. Creatieve ondernemers worden in een open aanvraag uitgedaagd om vernieuwende ideeën aan te leveren.

Wanneer de ideeën echt goed en haalbaar blijken, zullen ze worden doorgevoerd tijdens het renovatieproces. Een kans dus voor slimme bouwers om hun stempel op het stadion te drukken.

EK 2020

In 2015 onderging de Arena een kleine verbouwing en de ambitie is dat zo snel mogelijk wordt uitgebreid naar een capaciteit van 56.000 bezoekers. Nu kunnen er zo’n 53.500 mensen plaatsnemen. Ook werden er in 2015 zonnepanelen aangebracht op het dak van het stadion. De Arena wil de komende jaren verder inzetten op duurzame energie. De plannen staan in het teken van de kandidatuur van de Amsterdam Arena voor het EK 2020. Dat EK zal niet in één land, maar in stadions verspreid door heel Europa, gespeeld worden. Het stadion wil in de aanloop naar 2020 ook tientallen miljoenen euro’s investeren in bredere gangen naar de tribunes, meer roltrappen, meer toiletten en meer horecapunten.

Innovaties

De open vraag aan de markt voor goede ideeën geldt onder andere voor ideeën op het gebied van verduurzaming. Daarnaast zijn ideeën welkom die de wachttijden bij het stadion terug dringen, de veiligheid verhogen, de wedstrijden en concerten online beter ondersteunen en om grote hoeveelheden afval te kunnen reduceren. Personen of bedrijven met een innovatief idee, kunnen dit tot begin maart 2016 indienen. In samenwerking met de gemeente Amsterdam, Amsterdam Smart City, TNO, KPN, Microsoft, KPMG en Huawei zal worden bepaald welke ideeën levensvatbaar zijn en zullen deze innovaties worden toegepast in de Arena.

Advertisment ad adsense adlogger