The Instagram Pavilion was tijdens het Lions Festival 2019 de blikvanger op het strand van Cannes. Wout Hoogendoorn van Si-X tekende voor de engineering en constructie van het glazen ‘regenboogpaviljoen’.
Het gehele traject – van opdracht tot de daadwerkelijke opbouw – nam slechts tien weken in beslag
Het minimalistische bouwwerk, een ontwerp van Germans Ermičs, werd volledig geconstrueerd uit modulaire, zelfdragende elementen en kenmerkt zich onder meer door een vloeiende afwerking en een volmaakt kleurverloop van het glas.
(Lees verder onder de foto.)
Bijzonderheden paviljoen
The Instagram Pavilion meet 7 x 7 x 3,3 meter en is geconstrueerd met gepoedercoat staal en een dak en buitenwanden van gelamineerd veiligheidsglas met ombré ultra clear spiegels. Het glas is alleen verlijmd.
Voor de binnenwanden is white laminated safety ultra clear acid etched glass gebruikt. Het geheel is modulair geproduceerd, is demontabel en goed transporteerbaar.
Partners
Wout Hoogendoorn van Si-X: “Dat we dit in tien weken voor elkaar hebben gekregen is eigenlijk ongelofelijk. Nota bene voor een bedrijf als Instagram, waar de lat op elk gebied heel hoog ligt. Het was natuurlijk nooit gelukt zonder onze partners – Van Dijken Glas Beleving, ABT Delft en André Molenaar en Martijn Leeyen die het in acht uur hebben opgebouwd op het strand.”
Fotografie
Jim Fenwick